Foutmelding bij nameserver wijzigen Strato

Dit artikel is opgesteld door de beheerder van “mijnsite.space“. Een blog over het maken van een eigen website.

Een foutmelding bij het wijzigen van nameservers bij Strato. Je wilt nameservers wijzigen in je Strato account. Zodat je de domeinnaam die je bij Strato hebt geregistreerd, in combinatie met een hostingpakket bij een andere webhost kan gebruiken. Je wilt je STRATO domein koppelen aan hosting bij een andere partij. Daarbij kan de volgende melding verschijnen:

Er is een fout opgetreden. De opgegeven nameserver is niet verantwoordelijk voor dit domein

Eerst uw domeinnaam bij uw andere webhost gaan toevoegen

Los dit probleem op:
Door de betreffende domeinnaam éérst toe te voegen aan het klantenaccount (of controlepaneel) bij je andere webhost. Je kan je webhost navragen hoe je het domein daar kan toevoegen. Er kunnen daar 2 manieren voor zijn. In dat geval, probeer je ze beide. Voordat je je STRATO domein dus aan de hosting van een andere partij kan koppelen, zal je het STRATO domein eerst aan het klantenpaneel moeten toevoegen van waar de hosting is ondergebracht.

Voorbeeld

Als ik bij STRATO een domeinnaam heb en die wil koppelen aan een hostingpakket bij NEOSTRADA, zal ik eerst mijn STRATO domein moeten toevoegen aan het klantenpaneel van NEOSTRADO. Niet enkel aan Cpanel / Directadmin of een ander controlepaneel, maar normaliter tevens aan het klantenaccount die verschijnt, nadat je bent inlogt bij de andere host, in dit voorbeeld NEOSTRADA.

Extra voorbeeld

Stel, ik heb domeinnaamA.nl geregistreerd bij Strato. En ik wil de nameservers van deze domeinnaam, in mijn Strato account gaan veranderen in christina.neostrada.nl, sandra.neostrada.nl, lisa.neostrada.nl. Ik moet dan deze domeinnaam (domeinnaamA.nl) eerst toevoegen aan mijn klantenaccount/controlepaneel bij Neostrada.

Daarna pas in uw Strato account de nameservers aanpassen. Nu zou het moeten lukken (bij mij althans, is het gelukt). Geen succes, controleer dan nogmaals of u de domeinnaam wel op de juiste manier en op de juiste plek heeft gekoppeld, bij uw andere webhost.

Koppel het Strato-domein dus eerst aan uw klantenaccount (of controlepaneel) bij uw webhost. In mijn geval was dit niet Cpanel of Directadmin, maar gewoon mijn klantenbeheerpaneel van deze webhost (waar ook de facturen en dergelijke te vinden zijn).

Wat meldt Strato zelf hierover?

Strato meldt via Twitter: deze foutmelding betekent dat het bij de ontvangende partij, niet bekend is dat dit domein, naar hen doorgestuurd gaat worden. Je dient het domein eerst bij de ontvangende partij aan te leggen / aan te maken / te koppelen. (strato heeft dit niet op de website vermeld).

Afsluitend nog enkele screenshots vanuit de Strato klantenomgeving:

de foutmelding bij strato, na het invoeren van nameservers
de foutmelding bij strato, na het invoeren van nameservers
Nameservers wijzigen doet u via de NS records pagina
Nameservers wijzigen doet u via de NS records pagina
de foutmelding bij strato, na het invoeren van nameservers
de foutmelding bij strato, na het invoeren van nameservers
Klik door naar NS-records
Klik door naar NS-records

Wil je met de website die je aan het opzetten bent, ook geld leren verdienen? Volg dan deze online training. Je leert in deze training hoe je geld kan verdienen met je website door producten van bedrijven te promoten. Je gewoon gebruik blijven maken van de website die je momenteel bij (bijvoorbeeld bij Strato) aan het opzetten bent.

1 gedachte over “Foutmelding bij nameserver wijzigen Strato”

Plaats een reactie